Tietoa meistä

ANKKURIT YLÖS!

Aivoverenkiertohäiriön sairastaneiden ja heidän läheistensä tueksi perustettiin valtakunnallisen Aivoliitto ry:hyn kuuluva jäsenyhdistys Länsi-Uudenmaan AVH ry vuoden 2023 alussa. Yhdistyksen toiminta-alueena on koko Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue Espoosta Hankoon. Yhdistys on jo aloittanut kerhotoiminnan Kirkkonummella ja  Raasepori / Karjaalla aivoverenkiertohäiriöön sairastuneille ja heidän läheisilleen, jotka äkillisen sairastumisen jälkeen tarvitsevat elämäänsä uutta toivoa, iloa ja sisältöä. Vapaaehtoisvoimin toimivan yhdistyksen symbolina on ankkuri, se kuvastaa toivoa ja liikkeelle lähtöä turvallisessa seurassa, jossa yhdistys toimii luotsina.

Yhdistyksessä uskotaan vertaistuen ja yhteisen tekemisen voimaan. Toimintoihin osallistuminen antaa mahdollisuuksia avata uusia ovia ja estää masentumista sekä neljän seinän sisälle jäämistä. Sairastuneiden ja heidän läheistensä ehdoilla ja toiveiden mukaan mm. tavataan kerhoissa, joihin kutsutaan asiantuntijoita luennoimaan kerholaisia kiinnostavista aiheista, retkeillään, lomaillaan, osallistutaan kulttuuritapahtumiin.

Tapahtumista ilmoitetaan  yhdistyksen www.luavhry.aivoliitto.fi verkkosivuilla.  Kerhoihin ei tarvitse etukäteen ilmoittautua ja sinne ovat tervetulleita kaikki, joita AVH eli aivoverenkiertohäiriö, on jollakin tapaa koskettanut.